Kreatywne myślenie i jego wpływ na rozwój umiejętności motorycznych uczniów: Studium korelacyjne

Hedi Ardiyanto Hermawan, Yudanto, Soni Nopembri, Willy Ihsan Rizkyanto, Fathan Nurcahyo, Moch. Izwan Shahril

Hedi Ardiyanto Hermawan, Yudanto, Soni Nopembri, Willy Ihsan Rizkyanto, Fathan Nurcahyo, Moch. Izwan Shahril – Creative thinking and its influence on students’ motor skill development: A correlational study –  Fizjoterapia Polska 2024; 24(5); 309-314

DOI: https://doi.org/10.56984/8ZG020CY1QG

Streszczenie Celem badania było zbadanie związku między kreatywnością a umiejętnościami motorycznymi u uczniów szkoły podstawowej. W badaniu wzięło udział 75 uczestników, w tym 39 chłopców i 36 dziewcząt z pięciu regionów miasta Yogyakarta w Indonezji. Uczestnicy zostali wybrani spośród uczniów klas piątych gimnazjów na poziomie powiatu/miasta w lutym 2024 roku. Ich wiek wynosił od 10 do 12 lat, co klasyfikuje ich w kategorii wieku dziecięcego. Do zbierania danych wykorzystano test produkcji rysunkowej (TCT-DP) opracowany przez Urbana i Jellena (1996), jak podano w Noblet (2019). Umiejętności motoryczne mierzono za pomocą Testu Rozwoju Umiejętności Motorycznych (TGMD-III), który wykazał współczynnik ważności 0,89 i współczynnik niezawodności 0,99. Ogólny związek między kreatywnym myśleniem a umiejętnościami motorycznymi uczniów wykazał bardzo silną pozytywną korelację. Badanie to należy do kategorii psychologii sportu i skupia się na edukacji fizycznej wśród nastolatków oraz na długoterminowym rozwoju pozytywnego charakteru uczniów.
Słowa kluczowe kreatywne myślenie, umiejętności motoryczne, gimnazja
Pobierz/Download/下載/Cкачиваете Pobierz bezpłatnie artykuł w j. angielskim