Model nauczania mini siatkówki oparty na grze dydaktycznej dla zrozumienia w celu poprawy wiedzy i umiejętności technicznych u uczniów starszych klas szkoły podstawowej

Yuyun Ari Wibowo, Danang Wicaksono, Susanto

Yuyun Ari Wibowo, Danang Wicaksono, Susanto – Mini volleyball learning model based on teaching game for understanding to improve engineering knowledge and skills in upper grade elementary school male students –  Fizjoterapia Polska 2024; 24(5); 88-98

DOI: https://doi.org/10.56984/8ZG020C2RJ9

Streszczenie Wprowadzenie. Mini siatkówka to zmodyfikowana wersja siatkówki dostosowana pod względem infrastruktury, liczby graczy oraz zasad gry. Cel. Ocena skuteczności modelu nauczania mini siatkówki w poprawie wiedzy i umiejętności technicznych uczniów starszych klas szkoły podstawowej na podstawie podejścia Teaching Game for Understanding (TGfU) oraz porównanie wyników tego modelu z innymi metodami nauczania. Metody. Badanie wykorzystuje metodę badań i rozwoju. Proces rozwoju obejmuje 10 etapów: (1) zbieranie wyników badań i informacji, (2) planowanie, (3) opracowanie wstępnych produktów, (4) przeprowadzenie prób wstępnych, (5) rewizja w celu stworzenia głównego produktu, (6) przeprowadzenie badań terenowych produktu głównego, (7) rewizja w celu stworzenia produktu operacyjnego, (8) testy operacyjne produktu, (9) końcowa rewizja produktu oraz (10) wdrożenie i rozpowszechnienie opracowanego produktu. Badanie przeprowadzono od 1 września do 31 grudnia 2022 roku w szkołach podstawowych w regencji Bantul. Do testowania skuteczności wykorzystano test T dla prób niezależnych oraz test Manna-Whitneya. Wyniki. Badanie wykazało, że model nauczania mini siatkówki oparty na TGfU skutecznie poprawia wiedzę oraz umiejętności w zakresie dolnego serwisu, górnego serwisu i dolnego odbioru. Różnica w wiedzy między grupą eksperymentalną a kontrolną była statystycznie istotna, z wartością p = 0,026 (p < 0,05). Podobnie znaczące różnice zaobserwowano w dolnym serwisie, górnym serwisie i dolnym odbiorze, z wartościami p wynoszącymi odpowiednio 0,000, 0,000 i 0,004 (p < 0,05). Wnioski. Model nauczania mini siatkówki oparty na TGfU pozytywnie wpływa na wiedzę oraz umiejętności techniczne (dolny odbiór, dolny serwis, górny serwis) uczniów starszych klas szkoły podstawowej.
Słowa kluczowe model nauczania mini siatkówki, TGfU, wiedza, umiejętności techniczne, uczniowie starszych klas
Pobierz/Download/下載/Cкачиваете Pobierz bezpłatnie artykuł w j. angielskim