Nowatorska edukacja sportowa wspomagana infografikami: zwiększanie zatrzymania poznawczego u przyszłych nauczycieli WF

Nirmaladevi. G, R. Saravana Prabha

Nirmaladevi. G, R. Saravana Prabha – Innovative infographics-assisted sports education: augmenting cognitive retention in prospective PE teachers –  Fizjoterapia Polska 2024; 24(5); 247-258

DOI: https://doi.org/10.56984/8ZG020CFTQ9

Streszczenie Cel. Ocenić wpływ nowatorskiej edukacji sportowej wspomaganej infografikami, zwiększającej zatrzymanie poznawcze przyszłych nauczycieli WF dotyczące wybranych przepisów badmintona. Materiał i metody. Próbki osób studiujących na kierunkach licencjackich i magisterskich z wychowania fizycznego, które wybrały badminton jako kurs specjalizacyjny, zostały wybrane z dziesięciu kolegiów wychowania fizycznego afiliowanych przy Tamil Nadu Physical Education and Sports University (TNPESU) w Tamil Nadu, Indie. Spośród 110 przyszłych nauczycieli WF, siedemdziesięciu dwóch mężczyzn i trzydzieści osiem kobiet zostało losowo przydzielonych do dwóch grup: Grupa Bazowa (BG) z pięćdziesięcioma uczestnikami i Grupa Interwencyjna (IG) z sześćdziesięcioma uczestnikami. Do oceny rodzajów błędów w badmintonie, które służyły jako elementy ilościowe, użyto autorskiego testu osiągnięć i kwestionariuszy retencyjnych. Grupa interwencyjna została przepytana, aby ustalić ich opinie na temat używania infografik w nauce przepisów badmintona za pomocą półstrukturalizowanego formularza wywiadu. W badaniu przyjęto mieszany model badawczy, który obejmował zarówno jakościowe, jak i ilościowe metody zbierania danych. Badanie przeprowadzono zgodnie z eksperymentalnym projektem badawczym tylko z pomiarem po zakończeniu eksperymentu w grupie kontrolnej. Wyniki BG i IG po teście porównano, używając obliczeń statystycznych, w tym średniej, odchylenia standardowego, współczynnika zmienności oraz testów t. Wyniki. Ogólnie wyniki wykazały, że informacje wzbogacone o tryb infografik pogłębiły zdolność retencyjną przyszłych nauczycieli wychowania fizycznego. Wnioski. Domena poznawcza ucznia pozytywnie wpływa na naukę nowych umiejętności i pojęć przez wdrożenia infografik i procesy instruktażowe, podnosząc efekty kształcenia.
Słowa kluczowe infografiki, nauka wizualna, przyszli nauczyciele WF, wzmacnianie poznawcze, przepisy badmintona
Pobierz/Download/下載/Cкачиваете Pobierz bezpłatnie artykuł w j. angielskim