Rozwijanie umiejętności życiowych poprzez sport w ramach pozytywnego rozwoju młodzieży

Eddy Marheni, Eko Purnomo, I Kadek Suardika, Alek Oktadinata, Agus Gumilar, Nina Jermaina

Eddy Marheni, Eko Purnomo, I Kadek Suardika, Alek Oktadinata, Agus Gumilar, Nina Jermaina – Developing life skills through athletics in the framework of positive youth development –  Fizjoterapia Polska 2024; 24(5); 279-287

DOI: https://doi.org/10.56984/8ZG020CMD94

Streszczenie Wstęp: Sport jest niezwykłym narzędziem do kształtowania różnych wartości życiowych. Jedną z tych wartości jest rozwój pozytywnej młodzieży poprzez sport. Celem niniejszego badania jest zbadanie, w jaki sposób sport może być kluczowym elementem w skutecznej integracji programów umiejętności życiowych w ramach pozytywnego rozwoju młodzieży. Cele badania: Badanie ma na celu podkreślenie, że integracja programów powinna być realizowana w celu osiągnięcia maksymalnych rezultatów w porównaniu z podejściami nieintegrowanymi. Materiał i metoda: Badanie wykorzystuje podejście eksperymentalne z celową próbą 98 respondentów w grupie zintegrowanej i 150 w grupie nieintegrowanej umiejętności życiowych. W badaniu zastosowano Skalę Zrównoważonego Rozwoju Pozytywnej Młodzieży (PYDSS), która obejmuje 26 pytań. Wyniki badania zostały przetestowane za pomocą korelacji dla próbek sparowanych. Wyniki: Badanie wykazało, że grupa z celowo zintegrowanymi umiejętnościami życiowymi odnotowała wzrost wyników PYD z wartością istotności 0,777, podczas gdy grupa nieintegrowana osiągnęła wartość istotności 0,455. Wskazuje to, że integracja może znacząco poprawić wyniki PYD. Badanie zdecydowanie zaleca, aby szkoły i nauczyciele celowo integrowali umiejętności życiowe poprzez wychowanie fizyczne. Wnioski: Celowa integracja umiejętności życiowych pozwala uczniom korzystać z wartości PYD.
Słowa kluczowe Umiejętności życiowe, pozytywny rozwój młodzieży, sport, lekkoatletyka
Pobierz/Download/下載/Cкачиваете Pobierz bezpłatnie artykuł w j. angielskim