Skuteczność przydzielania zadań wideo online bazujących na studium przypadku w poprawie praktycznych wyników studentów fizjoterapii – badanie quasi-eksperymentalne

Thirumalaya Balaraman, Zbigniew Śliwiński

Thirumalaya Balaraman, Zbigniew Śliwiński – The effectiveness of a case based online video assignment in improving practical performance of physiotherapy students – a quasi experimental study. Fizjoterapia Polska 2021; 21(2); 30-34

Streszczenie
Cel. W tym zaawansowanym technologicznie świecie nauczanie online stało się wszechobecne we wszystkich dziedzinach. Jednak nauczanie online pozostaje wyzwaniem na kursach dla pracowników służby zdrowia, gdzie umiejętności praktyczne są podstawowym elementem programu nauczania. W związku z tym celem niniejszego artykułu była ocena skuteczności zadania wideo online i pracy pisemnej na podstawie badania przypadku w poprawie praktycznych wyników i satysfakcji studentów kursu fizjoterapii krążeniowo-oddechowej.
Materiał i metody. Na INTI International University (INTIIU) udostępniliśmy studentom kursu fizjoterapii krążeniowo-oddechowej w ramach zadania scenariusz przypadku. Najpierw uczniowie muszą przesłać swoje pisemne odpowiedzi w systemie zarządzania edukacją Blackboard (BB). Muszą również nagrać film z procedury oceny pacjenta dla danego scenariusza przypadku i przesłać go do BB. W celu znalezienia różnicy oceniano praktyczne wyniki studenta przed zadaniem online w ramach zajęć Objective Structured Clinical Examination (OBWE – Obiektywne ustrukturyzowane badanie kliniczne) i po zajęciach końcowych OBWE.
Wyniki. Sparowany test t wykazał istotną różnicę między wynikami z zajęć OBWE (M = 66,47, SD = 7,04) a końcowymi wynikami zajęć OBWE (M = 77,49, SD = 10,11); t (13) = -3,48, p = 0,004, co oznacza, że wyniki uczniów w ramach zajęć końcowych OBWE były znacznie lepsze niż na początkowych zajęciach OBWE. Odbiór kursu przez studentów i ich zaangażowanie na platformie BB było lepsze.
Wnioski. Wideo dotyczące oceny przypadku i praca pisemna to skuteczna strategia poprawy praktycznych wyników uczniów na kierunku fizjoterapia, na którym niezbędne są umiejętności praktyczne.
Słowa kluczowe:
nauczanie mieszane, zadanie wideo, zadanie online, wyniki praktyczne, fizjoterapia
Pobierz/Download/下載/Cкачиваете Pobierz bezpłatnie artykuł w j. angielskim