Troska rodziców: zwiększanie zaangażowania i wsparcia dla wczesnych etapów nauki ruchu w dzieciństwie
Firunika Intan Cahyani, Padli, Anton Komaini, Yanuar Kiram, Eko Purnomo, Eddy Marheni, Amin Akbar, Yovhandra Ockta
Firunika Intan Cahyani, Padli, Anton Komaini, Yanuar Kiram, Eko Purnomo, Eddy Marheni, Amin Akbar, Yovhandra Ockta – Parental concern: increasing involvement and support for early childhood movement learning activities – Fizjoterapia Polska 2024; 24(5); 155-161
DOI: https://doi.org/10.56984/8ZG020C4AW9
Streszczenie Wstęp. Rodzice powinni zapewniać dzieciom młodszym zajęcia związane z nauką ruchu. Zabawy są ważnym środkiem rozwijającym umiejętności motoryczne dzieci. Cele badania. Celem tego badania jest zbadanie i analiza roli rodziców oraz ich zaangażowania w działania związane z nauką ruchu u dzieci w wieku 4-6 lat. Materiały i metody. Badanie wykorzystuje metody jakościowe z podejściem teorii ugruntowanej, zapewniając dokładną i rygorystyczną analizę. Przebadano dwudziestu pięciu rodziców i ośmiu nauczycieli, wszyscy rodzice mieli dzieci w wieku 4-6 lat, a nauczyciele mieli co najmniej czteroletnie doświadczenie w nauczaniu. Badanie to wdrożyło triangulację danych, wykorzystując otwarte półstrukturalne wywiady, obserwację i analizę dokumentów do zbierania danych badawczych. Wyniki. Wyniki badania podkreślają różne czynniki wpływające na poziom troski rodziców, w tym ich zrozumienie znaczenia zajęć z motoryki, dostępność czasu i zasobów, wsparcie społeczne oraz postrzeganie zdolności i zainteresowań dziecka. Badanie to pokazuje, że większość rodziców jest bardzo zaangażowana, wspierająca i dba o rozwój swoich dzieci, chociaż wielu nadal koncentruje się na poprawie wyników akademickich swoich dzieci. Wnioski. Te wyniki mogą stanowić podstawę dla polityk edukacyjnych i programów rozwojowych, które obejmują aktywną rolę rodziców w rozwoju motorycznym małych dzieci. Praktyczne implikacje tego badania obejmują rozwijanie programów edukacyjnych dla rodziców i interwencji mających na celu zwiększenie ich świadomości i zaangażowania, a także promowanie optymalnego zdrowia i rozwoju dzieci poprzez zajęcia z nauki ruchu. Rodzice muszą zrozumieć koncepcję gier ruchowych dzieci jako ciągłego medium edukacyjnego wspierającego umiejętności motoryczne dzieci.
Słowa kluczowe troska rodziców, zaangażowanie rodziców, wsparcie rodziców, nauka motoryki, wczesne dzieciństwo
Pobierz/Download/下載/Cкачиваете | Pobierz bezpłatnie artykuł w j. angielskim |