Znaczenie i rzetelność modułu ADaLeDs (Aerobic Dance dla Uczniów z niepełnosprawnością Intelektualną)

Suria Huszaini, Mohd Izwan Shahril

Suria Huszaini, Mohd Izwan Shahril – The validity and reliability of the ADaLeDs module (Aerobic Dance for Learning Disabilities Students) –  Fizjoterapia Polska 2024; 24(5); 368-373

DOI: https://doi.org/10.56984/8ZG020CW8Z7

Streszczenie Niniejsze badanie ma na celu określenie znaczenia i rzetelności modułu ADaLeDs dla uczniów szkoły podstawowej z niepełnosprawnością intelektualną. Dane uzyskano poprzez ankietę z użyciem dwóch zestawów kwestionariuszy. Dziesięciu ekspertów zgodziło się wziąć udział w tym badaniu jako panel do oceny ważności treści. Tymczasem pięciu nauczycieli ze Szkoły Podstawowej Specjalnej Edukacji Integracyjnej w Wilayah Persekutuan Putrajaya wzięło udział w badaniu pilotażowym. Próbkę wybrano, używając celowego doboru próby. Badacz użył Indeksu Ważności Treści (CVI) jako metody oceny ważności wśród ekspertów. Analiza CVI wykazała, że wszystkie pozycje uzyskały akceptację dziesięciu ekspertów, z wartościami przekraczającymi 0,78. Dane z badania pilotażowego, analizowane przy użyciu alfy Cronbacha, wykazały również wysoką rzetelność, z wartościami przekraczającymi 0,80. Wyniki badania potwierdzają, że moduł ADaLeDs charakteryzuje się wysokim poziomem ważności i rzetelności oraz jest gotowy do użycia.
Słowa kluczowe ważność, rzetelność, moduł ADaLeDs, taniec aerobik
Pobierz/Download/下載/Cкачиваете Pobierz bezpłatnie artykuł w j. angielskim