Wpływ pedagogiki nieliniowej na komunikację i nabywanie umiejętności

Hari Yuliarto, Pasca Tri Kaloka, Putri Prastiwi Wulandari, Hideaki Tanimoto

Hari Yuliarto, Pasca Tri Kaloka, Putri Prastiwi Wulandari, Hideaki Tanimoto – The impact of nonlinear pedagogy on communication and skill acquisition –  Fizjoterapia Polska 2024; 24(1); 192-198

DOI: https://doi.org/10.56984/8ZG2EF8Np0

Streszczenie
Cel badań. Celem niniejszego badania była ocena wpływu hybrydowych modeli pedagogiki nieliniowej na proces nabywania umiejętności i komunikację w ramach wychowania fizycznego.
Metodyka. W badaniu uczestniczyła grupa interwencyjna, która przez 12 tygodni korzystała z hybrydowych modeli pedagogicznych. W odróżnieniu od niej, grupy kontrolne realizowały standardowe programy nauczania wychowania fizycznego obowiązujące w ich placówkach edukacyjnych. Do oceny zdolności nabywania umiejętności oraz komunikacji, zarówno przed, jak i po zakończeniu programu, wykorzystano specjalnie opracowane dla uczniów skale.
Wyniki. Badanie wykazało, że w porównaniu do grupy kontrolnej, uczestnicy z grupy interwencyjnej osiągnęli znaczące postępy w zakresie komunikacji i nabywania umiejętności. Poprawę zdolności komunikacyjnych stwierdzono u osób uczących się przez gry inwazyjne oparte na pedagogice nieliniowej. Potwierdzeniem tych obserwacji są wyniki sparowanego testu t oraz analizy wariancji dwuczynnikowej (ANOVA) i jednoczynnikowej, gdzie w obu przypadkach F < 0.05 (F = 0.000) i p < 0.05 (p = 0.000). Również zdolności zdobywania umiejętności uległy poprawie po zastosowaniu interwencji opartej na pedagogice nieliniowej i nauce przez gry inwazyjne, co również potwierdzają wyniki testów statystycznych: F < 0.05 (F = 0.000) i p < 0.05 (p = 0.000).
Wnioski. Zastosowanie hybrydowych modeli pedagogiki nieliniowej w nauczaniu wychowania fizycznego przez gry inwazyjne może znacząco przyczynić się do rozwoju umiejętności komunikacyjnych i nabywania nowych umiejętności przez uczniów. Odkrycia te zachęcają nauczycieli wychowania fizycznego do wprowadzania innowacyjnych metod dydaktycznych. Ponadto, zachęcają do dalszych badań nad efektywnością pedagogiki nieliniowej.
Słowa kluczowe
komunikacja, nabywanie umiejętności, uczniowie szkoły podstawowej, pedagogika nieliniowa
Pobierz/Download/下載/Cкачиваете Pobierz bezpłatnie artykuł w j. angielskim