Zarządzanie zajęciami sportowymi z łucznictwa przy użyciu metod demonstracyjnych w celu poprawy wyników nauki początkujących umiejętności łuczniczych

Hendra Setyawan, Suyanto, Suharjana, Yudik Prasetyo, Deny Setiawan Wayoi, Hardianto, Nugroho Susanto, Ismail Gani, Ahmad Rithaudin

 

Hendra Setyawan, Suyanto, Suharjana, Yudik Prasetyo, Deny Setiawan Wayoi, Hardianto, Nugroho Susanto, Ismail Gani, Ahmad Rithaudin – Archery sport class management using demonstration methods to improve results learn beginner archery skills. Fizjoterapia Polska 2023; 23(4); 208-218

DOI: https://doi.org/10.56984/8ZG20A80C

Streszczenie
Wprowadzenie. Niniejsze badanie analizuje implementację zarządzania zajęciami sportowymi z łucznictwa przy użyciu metody demonstracyjnej (10 podstawowych kroków techniki łuczniczej) w kursach łucznictwa na programie studiów PJKR na wydziale FIKK UNY w semestrze letnim 2022/2023. Celem badania jest opisanie zarządzania salą lekcyjną i zbadanie zmian w umiejętnościach łuczniczych studentów po wprowadzeniu zarządzania salą lekcyjną przy użyciu metody demonstracyjnej (10 podstawowych kroków techniki łuczniczej).
Materiał i metody. Badanie ilościowe wykorzystało projekt opisowy i technikę analizy danych pre-eksperymentalnych z jedną grupą pretest-posttest, z użyciem testu opisowego i analizy t-test na sparowanych próbach za pomocą SPSS. Przy próbie opisowej wykorzystano próbkowanie całkowite w klasach A, B, C, D i E, łącznie 80 studentów, a techniki zbierania danych obejmowały rozprowadzenie kwestionariuszy wśród studentów. Przy próbie preeksperymentalnej wykorzystano losowe próbkowanie skupiskowe 30 studentów, a techniką zbierania danych były testy łucznicze na odległość 15 metrów.
Wyniki. Na podstawie wyników testu opisowego zarządzania zajęciami na etapie planowania średni wynik wynosi 4.40, a kategoria jest bardzo odpowiednia. Organizacja wyników na poziomie 4.35 jest bardzo odpowiednia. Implementacja/instrukcja 4.37 kategorii jest bardzo odpowiednia. Ocena/ocena 4.30 kategorii jest bardzo odpowiednia. W wynikach testu sparowanych próbek uzyskano wartość sig. (2-ogonowy) wynoszącą 0,000 < 0,05, co oznacza, że istnieje różnica między średnimi wynikami pretestu a posttestu po zastosowaniu zarządzania salą lekcyjną przy użyciu metody demonstracyjnej (10 podstawowych kroków techniki łuczniczej). Wynik eksperymentalny pretest wynosi 49,10, podczas gdy posttest eksperymentalny wyniósł 70,80, co oznacza wzrost wyników opisowych pretestu w stosunku do posttestu.
Wnioski. Można stwierdzić, że wdrożenie zarządzania zajęciami sportowymi z łucznictwa przy użyciu metody demonstracyjnej (10 podstawowych kroków techniki łuczniczej) może poprawić wyniki nauki początkujących umiejętności łuczniczych wśród studentów.
Słowa kluczowe
zarządzanie salą lekcyjną, demonstracja, podstawowe techniki łucznicze, umiejętności łucznicze
Pobierz/Download/下載/Cкачиваете Pobierz bezpłatnie artykuł w j. angielskim