Rozwój modułu nauczania opartego na blended learning: Korzyści dla wyników nauczania wychowania fizycznego

Galih Dewanti, Soni Nopembri, Widiyanto, Amri Hartanto

 

Galih Dewanti, Soni Nopembri, Widiyanto, Amri Hartanto – Development of blended learning based learning module: Benefits to physical education learning outcomes –  Fizjoterapia Polska 2024; 24(1); 12-17

DOI: https://doi.org/10.56984/8ZG2EF83C3

Streszczenie
Niniejsze badanie ma na celu opracowanie produktu w postaci modułu nauczania opartego na blended learning (nauce mieszanej) oraz zbadanie jego korzyści dla wyników nauczania z wychowania fizycznego (WF). Badanie to jest realizowane w modelu badań i rozwoju, przy użyciu metodyki ADDIE. Do walidacji eksperckiej wykorzystano wykładowców specjalizujących się w nauczaniu WF, posiadających co najmniej stopień doktora, w liczbie 7 osób. Do oceny efektywności produktu wybrano losowo 6 szkół podstawowych. Badanie objęło łącznie 79 uczniów, z czego 41 uczestniczyło w klasie eksperymentalnej, a 38 w klasie kontrolnej. Ocena przydatności modułu nauczania WF opartego na blended learning została przeprowadzona na podstawie danych z ewaluacji ekspertów. Efektywność testowano za pomocą testu t dla niezależnych próbek. Wyniki wykazały, że opracowany moduł nauczania na bazie blended learning jest użyteczny i efektywny w poprawie wyników nauczania WF. Moduł jest oparty na stronie internetowej, wykorzystuje tekst, audio, wideo i multimedia i może być stosowany podczas samodzielnej nauki. Rozwój modułów nauczania opartych na blended learning stanowi środek i motywację do nauczania, ułatwiając proces nauki i poprawiając wyniki uczniów. Inni badacze mogą prowadzić dalsze badania, wykorzystując moduły nauczania oparte na blended learning, obejmujące więcej aspektów i stosując je do różnych materiałów dydaktycznych.
Słowa kluczowe
moduł nauczania, blended learning, wyniki nauczania, wychowanie fizyczne
Pobierz/Download/下載/Cкачиваете Pobierz bezpłatnie artykuł w j. angielskim